สคริปต์ VX Quick Save
หน้า 1 จาก 1
สคริปต์ VX Quick Save
VX Quick Save
ข้อ
ดี คือ ไม่ได้เขียนทับหรือเขียนเมธอทเซฟไฟล์ใหม่
เพราะงั้นไม่กระทบกับคนที่แก้ method เซฟไฟล์/แก้ชื่อไฟล์เซฟใน Scene_File
ไปแล้วแน่นอน =w=b
วิธีใช้
เวลาจะเซฟก็ Call Script:
CODE
$save.do(สลอตเซฟที่ต้องการ)
เช่น:
CODE
$save.do(1)
ถ้าเกิดจะเซฟเข้าสลอตเซฟเดิมที่ใช้ $save.do ครั้งล่าสุด ก็call script:
CODE
$save.redo
ใช้ง่ายดีมะ >_<"
CODE
#===========================================================================
# ● [VX] ◦ Quick Save ◦
#-----------------------------------------------------------------
# ◦ by Woratana [woratana@hotmail.com]
# ◦ Thaiware RPG Maker Community
#-----------------------------------------------------------------
# ◦ Version: 1.0
# ◦ Released on: 22/02/2008
#---------------------------------------------------------------------------
=begin
●[Features]●
◦ Save game automatically in save slot you want~
Player will not notice this until he open save/load window
◦ Compatible even if you have edit method(s) in Scene_File
●[How To Use]●
◦ When you want to use quick save, just call script:
$save.do(save slot you want)
e.g. $save.do(1) << save file in save slot no. 1
Note: You can use value in variable for save slot, by call script:
$save.do($game_variables[id of variable])
◦ You can do quick save on last save slot that you used quick save on it
by call script:
$save.redo
=end
#===========================================================================
class Quick_Save
def do(slot = 0)
return if slot == 0
$game_system.last_qsave_slot = slot
save = Scene_File.new(false,false,false,1,slot)
end
def redo
save = Scene_File.new(false,false,false,1, $game_system.last_qsave_slot)
end
end
$save = Quick_Save.new
$worale = {} if $worale.nil?
$worale["QuickSave"] = true
class Game_System
attr_accessor :last_qsave_slot
alias wor_qsave_gamsys_ini initialize
def initialize
wor_qsave_gamsys_ini
@last_qsave_slot = 1
end
end
class Scene_File < Scene_Base
alias wor_qsave_scefil_ini initialize
def initialize(saving, from_title, from_event, skip = 0, slot = 0)
if skip == 1 and slot > 0
file = File.open(make_filename(slot - 1), "wb")
write_save_data(file)
file.close
return
elsif
wor_qsave_scefil_ini(saving, from_title, from_event)
end
end
end
เครดิต วอราม่อน
ข้อ
ดี คือ ไม่ได้เขียนทับหรือเขียนเมธอทเซฟไฟล์ใหม่
เพราะงั้นไม่กระทบกับคนที่แก้ method เซฟไฟล์/แก้ชื่อไฟล์เซฟใน Scene_File
ไปแล้วแน่นอน =w=b
วิธีใช้
เวลาจะเซฟก็ Call Script:
CODE
$save.do(สลอตเซฟที่ต้องการ)
เช่น:
CODE
$save.do(1)
ถ้าเกิดจะเซฟเข้าสลอตเซฟเดิมที่ใช้ $save.do ครั้งล่าสุด ก็call script:
CODE
$save.redo
ใช้ง่ายดีมะ >_<"
CODE
#===========================================================================
# ● [VX] ◦ Quick Save ◦
#-----------------------------------------------------------------
# ◦ by Woratana [woratana@hotmail.com]
# ◦ Thaiware RPG Maker Community
#-----------------------------------------------------------------
# ◦ Version: 1.0
# ◦ Released on: 22/02/2008
#---------------------------------------------------------------------------
=begin
●[Features]●
◦ Save game automatically in save slot you want~
Player will not notice this until he open save/load window
◦ Compatible even if you have edit method(s) in Scene_File
●[How To Use]●
◦ When you want to use quick save, just call script:
$save.do(save slot you want)
e.g. $save.do(1) << save file in save slot no. 1
Note: You can use value in variable for save slot, by call script:
$save.do($game_variables[id of variable])
◦ You can do quick save on last save slot that you used quick save on it
by call script:
$save.redo
=end
#===========================================================================
class Quick_Save
def do(slot = 0)
return if slot == 0
$game_system.last_qsave_slot = slot
save = Scene_File.new(false,false,false,1,slot)
end
def redo
save = Scene_File.new(false,false,false,1, $game_system.last_qsave_slot)
end
end
$save = Quick_Save.new
$worale = {} if $worale.nil?
$worale["QuickSave"] = true
class Game_System
attr_accessor :last_qsave_slot
alias wor_qsave_gamsys_ini initialize
def initialize
wor_qsave_gamsys_ini
@last_qsave_slot = 1
end
end
class Scene_File < Scene_Base
alias wor_qsave_scefil_ini initialize
def initialize(saving, from_title, from_event, skip = 0, slot = 0)
if skip == 1 and slot > 0
file = File.open(make_filename(slot - 1), "wb")
write_save_data(file)
file.close
return
elsif
wor_qsave_scefil_ini(saving, from_title, from_event)
end
end
end
เครดิต วอราม่อน
Similar topics
» สคริปต์ Quick Face Border
» [สคริปต์] Quick Face Border (ภาพใบหน้ามีกรอบ)
» [VX Script] Neo Save System + สลอตเซฟไม่จำกัด~
» สคริปต์ Save Confirmation Window
» [สคริปต์] Law's Custom Save System (หน้าจอเซฟเกมแบบใหม่)
» [สคริปต์] Quick Face Border (ภาพใบหน้ามีกรอบ)
» [VX Script] Neo Save System + สลอตเซฟไม่จำกัด~
» สคริปต์ Save Confirmation Window
» [สคริปต์] Law's Custom Save System (หน้าจอเซฟเกมแบบใหม่)
หน้า 1 จาก 1
Permissions in this forum:
คุณไม่สามารถพิมพ์ตอบ